След като преди две седмици Захари Каменов откри самостоятелна изложба с рисунки и живопис, сега подреди експозиция, в която показва работата си в полето на скулптурата и текстила.
Изложбата се открива днес в столичната галерия „Астри“ и е озаглавена простичко „Колони“
За вечните теми в изкуството е говорено много. За вечните лични теми, тези към които един творец се връща и връща в годините, темите които захранват цялостното му творчество- не толкова. И това е обяснимо в границите на мимолетността ни.
За Захари Каменов вечната тема са Колоните. Не колоните от бетон, камък или дърво, а текстилните колони. Художникът ги изработва от автентичен текстил, който събира из цяла България. Парченца и парчета плат, части от традиционното облекло и домашните тъкани на българи, мохамедани, каракачани и всякакви етноси, Захари съшива и оформя като колони. Колони, по-устойчиви от бетона и желязото, но изискващи постоянна грижа, захранване, пречистване и надграждане. Колоните на духовността.
След керамиката, тъканта, текстилната нишка е тази, която поема, дава и предава цялата информация за цивилизацията, която я е създала. Духовно, съсловно, икономическо, религиозно, обществено и всякакво състояние са запечатaни в нея. Колкото ефимерна, толкова и вечна, текстилната нишка носи и предава нататък културата и духовността .
За първи път Захари Каменов показва своите колони в началото на 90-те години в галерия Атарай, София. Следва показването им във фондация „Жорж Екли“, Париж, катедралата в Амстердам, Галерия АСТРИ( 2009), Страсбург (2011). Като всеки път колонната инсталация се допълва и трансформира с нови артефакти, нови текстилни находки на художника, олицетворяващи личните му културни и духовните устои.
В периода 3-18 ноември 2020, инсталацията е част от изложбата на Захари Каменов КОЛОНИ в галерия АСТРИ. Другите артефакти са трите живописни платна (маслени бои, колаж, асамблаж и плeксиглас) , керамичната скулптура и художествения обект „Колони“ подчинени и развили със своите си средства темата за приемствеността, наслагването и съхранението на културните слоеве.