Резултатите от изследването са публикувани в сп. „Дигитална археология и културно наследство“, каза пред ТАСС Глеб Зилберщайн, един от участниците в проекта, който работи в Израел.
Той обясни, че в основата на ренесансовите изображения на Мадоната с младенеца Исус е радиалното разположение на елементи, което идва от арабската и персийската традиция и става типично както за шедьоврите на гения на Ренесанса, така и за неговата школа, предаде БТА.
„С помощта на цифрови технологии анализирахме техниката на радиално разположение на елементите от антични времена до Ренесанса и можем уверено да твърдим, че този „печат на Да Винчи“ е един вид шаблон за произведенията на школата на Леонардо, един вид „шифър на Да Винчи“, каза Зилберщайн.
„След падането на Константинопол каноните на ортодоксалните църковни иконописи попадат под силното влияние на източната култура, включително и в Италия, което е повлияло на формирането на художествения стил на Ренесанса, и в частност на стила на Леонардо“, добави той.